Populaire berichten

maandag, december 12, 2011

Verloedering van de taal door Social Media


Iedereen is wel bekend met de websites Facebook, Hyves, Twitter, Netlog. Zelf ben ik de Nederlandse taal niet heel erg machtig. Momenteel werk ik er wel veel aan. Vindt het vaak ronduit beschamend als ik schrijffouten lees. Inclusief die van mij.

De reden dat ik over dit onderwerp begin is, omdat ik zojuist terecht kwam op een leuke website. Zij hier de Top 10 grammaticafouten:
  1. Hun komen morgen pas om 11 uur.
  2. Het cadeau wat je voor me hebt gekocht, vind ik heel mooi.
  3. We hebben er heel veel aandacht aan besteed en willen we daarom ook dat je er goed naar kijkt.
  4. Het merendeel van de mensen die in Afrika wonen, hebben geen elektriciteit of stromend water in hun woning.
  5. Zij kan beter leren als haar zusje.
  6. We hoeven ons niet zorgen te maken over geld.
  7. Haar dochter heeft me opgebeld en is in verwachting.
  8. Het dorp dankt haar charme aan de vele oude boerderijen die er nog zijn.
  9. Hopend op een betere toekomst werd het land gemoderniseerd.
  10. Jij kunt beter koken dan mij.

Misschien leuk om te verbeteren als je niets te doen hebt? De antwoorden vind je hier. Meer taalfeitjes, uitleg en andere leuke dingen kan je vinden op de website van de Hogeschool Amsterdam.

Geen opmerkingen: